GUIDES TO GROWTH

Dienstverlening

Het NewRoutes strategie proces

Stap voor stap de richting voor groei bepalen

Het NewRoutes strategie proces helpt ondernemingen de juiste richting voor groei te bepalen. In een stap voor stap proces wordt informatie gedeeld en geanalyseerd, waarbij conclusies worden getrokken in gezamenlijke workshops. Denkmodellen, inzet van expertise en inspiratiesessies leiden tot strategische opties waaruit samen met directie, stakeholders en klanten de nieuwe route wordt gekozen. Heldere communicatie naar de organisatie en implementatiekracht zorgt ervoor dat de onderneming in de nieuwe richting in beweging komt.

Realisatie van de strategie

De weg naar groei bewandelen

Het hebben van een duidelijke richting is stap één, iedereen in de onderneming in die richting laten bewegen is twee. Het NewRoutes strategie proces zorgt voor betrokkenheid vanaf de start en brengt groepen in beweging. Duidelijke, begrijpelijke, communicatie van de gekozen richting is hiervoor de basis. Concrete projecten en gedragsverandering on-the-job met Must Win Battles brengt de onderneming in beweging.

Routes to market

Groeien met multi-channel distributie

Directe routes naar de klant kunnen de groei versnellen, maar hoe ga je om met de bestaande distributiekanalen die nu het grootste deel van de omzet binnen brengen? Het opzetten van een multi-channel distributie systeem vereist een zorgvuldige aanpak en de juiste strategische keuzes. Keuzes die uitgaan van de manier waarop klanten willen kopen en daarmee stabiliteit en groei combineren.

Adviesraad

Vormen van een ExpertBoard

De uitdagingen waar een onderneming voor staat in het groei proces, zijn niet uniek. Er zijn andere ondernemers die voor dezelfde uitdagingen hebben gestaan en die hun ervaring kunnen delen. Een ExpertBoard is een selectie van 3-5 ervarings experts die een onderneming gedurende 6 maanden ondersteunen bij de groei met maandelijkse, gestructureerde, advies sessies.

Marketing audit

Hoe sterk is de marketing functie?

Marketing speelt een centrale rol bij groei, zowel upstream (klantbehoeften vertalen in proposities) als downstream (proposities vertalen naar campagnes). De NewRoutes marketing audit is een gestructureerd scoring model waarmee de kracht van de marketing functie in kaart wordt gebracht en richting geeft aan noodzakelijke verbeteringen.

Strategie update

Ben je nog op koers?

Een duidelijke richting en een bedrijf in beweging kan toch wat van de koers gaan afwijken. Verlies aan focus, verschuivende prioriteiten, interne politiek of onduidelijkheden kunnen dit veroorzaken. De NewRoutes strategie update bepaalt de huidige status en maakt duidelijk waar bijgestuurd kan worden. Met een kort proces en vaste methodiek worden de aandachtspunten helder in een dashboard zichtbaar gemaakt.

Vind je weg uit de Corona-crisis

Hoe leid jij in tijden van crisis?

Hoe reageer je op de grote veranderingen die nu actueel zijn? Wat is de impact en wat is je strategie om te overleven en te groeien? Download de Corona Business Impact Scan. Word ondersteund door een Exportboard om je route te bepalen.